RSS

Baru saya tahu..

17 Jul

.. apa itu rasa getun.

 

“Babah, nak susu.”

“Nanti ya. Babah siapkan tempat tido dulu, nanti babah buat, ya?”

“Maa, nak susu.”

“Jap ya. Tunggu babah siap dulu tempat tido.”

“Cik taa, nak susu.”

“Ala bang, acik dah ambil air solat la. Nanti ya tunggu babah.”

Habis solat, pusing belakang, dia dah tido!

Aduuhhhhh… terkilan nya rasa di hati.

 

Saya kejut mama dia. “Maa, anak dah tido!”

“Alamak. Abang… abang…”

Diam.

“Kesiannya dia. Babah tak buat susu ke?”

Saya geleng. “Pi la buat.”

“Dia dah tido!”

“Tak pe. Sikit pun jadi la.”

 

Bingkas mama nya bangun buat kan susu.

 

Kejutkan dia bangun.

“Abang. Bangun minum susu ni.”

Diam.

“Sumbat je la. Kesian dia.”

Chrott. Chrott.

Alhamdulillah.

 

 

Moral of the story:

Kalau anak minta apa-apa, lagi-lagi bab makan minum ni, buat je la cepat. Tak payah tangguh-tangguh. Kalau jadi apa-apa macam mana? Tak ke getun rasa nya?

Ni baru kes dia tidur. Kalau dibuatnya kes dia tidur terus, macam mana? Tak nak saya bayangkan.

Macam ni la ye perasaan emak bapak yang kes anak nak itu, nak ini tapi tak dapat sebelum ajalnya.

Advertisements
 
4 Comments

Posted by on 17/07/2013 in Categorized

 

4 responses to “Baru saya tahu..

  1. cinta

    17/07/2013 at 4:36 am

    faham..

     
  2. CiKPuaNLawA

    17/07/2013 at 7:35 am

    saya pon… ;(

     
  3. ishy77ishy

    17/07/2013 at 3:04 pm

    getun? still xdapat tangkap ni..err

     
    • t.a.t.a

      18/07/2013 at 12:57 am

      getun is terkilan la sayang. getun is bahasa jawa.

       

Want to say something?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: