RSS

Kenapa ya..

17 Oct

.. bila orang yang kita minat tu, kata sesuatu yang sinis pada kita, yang sebelum ini dia pernah cakap pada kita dan kita tak rasa apa-apa pun pada waktu itu, tapi bila hari ini dia ulang bicara, tiba-tiba kita terasa hati.

Kita jauh hati.

Kita tersentap.

Dari pagi tadi sampai laa ni, masih kuat berbekas dalam hati.

 

 

Kenapa ya?

 

 

Advertisements
 
51 Comments

Posted by on 17/10/2013 in Categorized

 

51 responses to “Kenapa ya..

  1. FAIRUS MAMAT

    17/10/2013 at 5:33 am

    RAMBUT SAMA HITAM, HATI SIAPA TAHU..

    SAYA TAK DAPAT FAHAMI ISI HATI AWAK..

    EH.. PERASAN TAK? SEKEJAB KAU, AKU, SEKEJAB SAYA AWAK.. 😀

     
    • t.a.t.a

      17/10/2013 at 5:35 am

      perasan. hahaha. apa-apa je la, asal maksud sampai.

       
  2. ishy77

    17/10/2013 at 5:36 am

    kenapa ta..?
    Dah. Jgn sedih2. Meh aku blanje aiskrim paddle pop. Nak?

     
    • t.a.t.a

      17/10/2013 at 5:37 am

      aiskrim yang ada rainbow itu. naaakk!!!

      tapi kalau makan rendang arnab lagi sedap kan?

       
      • ishy77

        17/10/2013 at 5:53 am

        Mkn rendang arnab xmembantu melegakan kesedihan tu. Doc ckp kna mkn benda sweet2..eh.nk g kedai bli aiskrim.kbai
        *Nnt blik kje jgn lupa beli aiskrim k. Beli 3. Untuk Gundut sekali tu.

         
      • t.a.t.a

        17/10/2013 at 5:56 am

        ye la. ye la. okay jugak idea tu. tapi kat rumah ada banyak aiskrim dah. dia pun pandang sebelah mata aje.

         
  3. JunAina

    17/10/2013 at 5:43 am

    Nama pun kita minat ke dia kalau dia kata sesauatu yg tak berkenan kat hati kita memang le terasa sampai tulang hitam. Akak ni en somi cakap lelebih pun terasa hati tau…

     
    • t.a.t.a

      17/10/2013 at 5:44 am

      sampai laa ni pun ke kak, masih terasa hati dengan suami?

       
  4. 4feet8

    17/10/2013 at 6:01 am

    tapi sebenarnya, walau apapun yg dia buat, mesti hati tetap maafkan, kan..?

     
    • t.a.t.a

      17/10/2013 at 6:04 am

      betul. aku sendiri cakap dengan dia yang aku tak boleh nak marah dia. tak pandai. marah pun kejap aje.

      dia ada pakai ilmu kot?

       
  5. Dee

    17/10/2013 at 6:17 am

    ke tengah PMS? kehkehkeh..

     
    • t.a.t.a

      17/10/2013 at 6:18 am

      tak la. tapi kalau masa period pun rasanya emosi saya sama je denan masa tak period.

       
      • elly

        17/10/2013 at 6:51 am

        ye ke….ko rasa sama, kami tidakkkkkkkkkkkkkkk

         
      • Yunus Badawi

        17/10/2013 at 7:19 am

        sama ke?

        Setahu saya lain. Untunglah siapa yg kawen dgn awak nanti ….. hehehe

         
      • t.a.t.a

        17/10/2013 at 8:55 am

        seriyes tau ly, aku rasa sama je.

        kita ni tak sama spesies ke?

         
  6. elly

    17/10/2013 at 6:53 am

    sbb kita minat, kita peduli tentang dia, kita ambik berat pasal dia, dan semua kita amik tau pasal dia, pastu kita nak dia rasa sama apa yang kita rasa, sebab tu kita akan cepat terasa dengan apa jua tindakan dia
    jgn la gitu ye, dia tak sengaja kot….jom makan aiskrim sama2
    ko makan kat sana, aku makan kat sini ok!
    sebab aku tak tau kat mana….so kita imagine ajelah tgh makan sama2 ok!

     
    • t.a.t.a

      17/10/2013 at 8:56 am

      tapi perasaan lelaki dengan perasaan perempuan lain. gaya penerimaan dan gaya nak menunjukkan perasaan memasing tu tak sama.

      jom! hahaha. kita makan berhadap ye? bismillah…

       
  7. the malay male

    17/10/2013 at 6:57 am

    sebab bila dah ada perasan ni mmg mcm tu.

     
    • t.a.t.a

      17/10/2013 at 9:00 am

      jenuh jugak eh. kena belajar keras kan hati ni.

       
  8. sylarius

    17/10/2013 at 7:01 am

    Waduh! Kok gawat sih. Ngapain kamu sentap-sentapin hari ini dong? Hehe

     
    • t.a.t.a

      17/10/2013 at 9:00 am

      x lah gawat mana pun. biasa je.

       
  9. Yunus Badawi

    17/10/2013 at 7:18 am

    tengah datang bulan kot ….. ngeeee

     
    • t.a.t.a

      25/10/2013 at 10:32 am

      patut masuk spam! haha

       
  10. Yunus Badawi

    17/10/2013 at 7:20 am

    Dia pun ada perasan yg sama terhadap awak ke?

     
  11. ZonAku

    17/10/2013 at 7:27 am

    coz we care! kalau x, mmg la x heran.. heheheh

     
    • t.a.t.a

      17/10/2013 at 8:59 am

      yup. definitely!

       
  12. kakcik

    17/10/2013 at 7:59 am

    Mungkin yang kita harapkan adalah kata2 yang membayangkan rasa kasih… 🙂

     
    • t.a.t.a

      17/10/2013 at 8:59 am

      ye betul tu kakcik.

       
  13. juliet

    17/10/2013 at 8:34 am

    nak nangis? tak perlu malu.

     
    • t.a.t.a

      17/10/2013 at 8:58 am

      tak terasa pulak nak nangis. cuma rasa jauh hati.

       
  14. tiha

    17/10/2013 at 8:38 am

    sabar eh, sentap menyentap amalan biasa,
    alangkan dah tawen ni sokmo tersentap jugak dik..uhuks..tc 🙂

     
    • t.a.t.a

      17/10/2013 at 8:57 am

      tu lagi bahaya kak. camne eh esok kalau tersentap sentiasa? mahu nya saya lari rumah karang. hahaha

       
  15. gadisBunga

    17/10/2013 at 1:17 pm

    cakap je kat orang tu… ‘sentap saya tau….’

     
    • t.a.t.a

      18/10/2013 at 6:20 am

      nanti dia jawab, “elleh itu pun nak sentap. sejak bila kau sentap dengan aku?”

       
  16. Teena Tna

    17/10/2013 at 3:12 pm

    Yup, baru2 ni alami benda yg sama, kami kawan. Tapi sekali dia sembur, dalam hati ‘eh kau ni ke yang aku kenal dulu?’ i saw there are some boundaries created started on that day.

     
    • t.a.t.a

      18/10/2013 at 6:21 am

      saya tahu perasaan itu. dia ni orang yang sama ke yang aku kenal. sejak itu kita akan rasa lain macam, dan akan mula rasa jarak.

       
  17. sepa

    17/10/2013 at 3:50 pm

    Dek kerana sangat tingginya minat,

    Sehinggakan, kata-kata sesuatu yang sinis itu, seperti sebuah taman bunga,
    Itu biasa…
    Kerana jiwaraga kita dalam penjara cinta…
    Itu biasa juga…
    Maka, besiwaja menjadi selembut sutera…
    Itupun biasa juga…
    Lalu akupun berkata : itulah anugerah sebuah cinta…!

    .
    Eh bro, aku kan entah kenapa, bila komen kat entri ko, aku seperti lupa diri…! Peace bro…

    Kenapala…?.

     
    • t.a.t.a

      18/10/2013 at 6:26 am

      dalam hati kau penuh taman-taman bunga eh sepa?
      aku tahu, walaupun luaran kau nampak ganas, nampak macho, tapi dalam hati kau macam jelly. lembut aje. cair aje.

      kan? kan?

       
  18. azieazah

    17/10/2013 at 11:45 pm

    Sebab kita harap yang baik baik dan manis manis saja dari dia. Ok la tuh. The true colours!

     
    • t.a.t.a

      18/10/2013 at 6:34 am

      tapi at least kak tak yah cakap kalau rasa benda tu bakal sakitkan hati kita. dia tak perasan kot?

       
  19. T3PCute

    18/10/2013 at 1:18 am

    Sebab dalam hati ada taman 😉

     
    • t.a.t.a

      18/10/2013 at 6:17 am

      hehehe. taman bunga yang penuh dengan kumbang menghisap madu.

       
  20. ziemarziah

    18/10/2013 at 3:12 am

    kenapa..?sebab kita minat dia..dats y la u sentap2 hehehe

     
    • t.a.t.a

      18/10/2013 at 6:33 am

      ye kak zie.

       
  21. whitecappuccino

    18/10/2013 at 4:27 am

    biasala tu…klu org tu xde kaitan ngn kita, kita tak kisah pun..

     
    • t.a.t.a

      18/10/2013 at 6:34 am

      kalau orang yang tiada kaitan bila cakap macam tu kita jadi bengang pulak.

       
  22. Yunus Badawi

    18/10/2013 at 4:52 am

    rasanya saya ada komen kat sini semalam. Dah hilang pulak …… huhu

     
    • t.a.t.a

      25/10/2013 at 10:33 am

      ter masuk spam la YB.

       
  23. hazminhamudin

    18/10/2013 at 12:39 pm

    Biasa la tu. Kawan dengan kekasih mana sama perasaan dia.

     
  24. eita

    20/10/2013 at 12:36 pm

    sebab kite syg dia tu pasal lh terasa…

     
    • t.a.t.a

      25/10/2013 at 10:33 am

      betul la tu.

       

Want to say something?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: