RSS

WW: Ole-ole.

27 Nov

IMG_0572

Ole-ole dari Korea. Thanks Kak Arisha Hoon for such a lovely gift. Dah lama sampai baru hari ni saya post kan entry.

Memang tak pakai la beg tu pun. Duduk aje dalam plastik. Sayang rasanya nak pakai.

Tanam padi dalam periuk elektrik
Sah-sah melambung bil api bulanan
Jasa budi puan dan perbuatan baik
Saya cuma balas dengan senyuman.  🙂

p.s. Sila tinggalkan komen dalam bentuk pantun. Tak kisah berapa rangkap sekali pun asalkan pantun. 

Advertisements
 
37 Comments

Posted by on 27/11/2013 in Categorized

 

37 responses to “WW: Ole-ole.

  1. juliet

    27/11/2013 at 2:47 pm

    makan mi guna copstik
    sayangnya duduk dalam plastik 😀

     
    • t.a.t.a

      27/11/2013 at 3:03 pm

      makan mi, mi rasa tawar
      nak elakkan anasir luar.

       
  2. ZonAku

    27/11/2013 at 3:29 pm

    pe kes ko menanam padi dalam periuk ni???? tu masak nasik namanya…..

     
    • t.a.t.a

      27/11/2013 at 5:50 pm

      padi ditanam di dalam periuk
      biasa la, kes kemaruk.

      hahaha

       
  3. nang

    27/11/2013 at 3:36 pm

    bunga seroja tumbuh dihalaman ,
    simpan sahaja , buat kenangan … 😀

     
    • t.a.t.a

      27/11/2013 at 5:44 pm

      bunga seroja dijual berkati-kati
      memang itu niat di hati. 🙂

       
      • nang

        28/11/2013 at 11:55 am

        bunga seroja dimakan itik,
        kalau pakai , lagi cantik 😀

         
      • t.a.t.a

        28/11/2013 at 12:01 pm

        itik berenang-renang di dalam longkang
        nak pakai? ala… sayang.

         
  4. chot

    27/11/2013 at 3:46 pm

    hari ini main bola
    hari esok pun main bola
    lusa jugak main bola
    kalau tak pakai bagi saya la

     
    • t.a.t.a

      27/11/2013 at 5:53 pm

      dumm!! opocot!
      kena satu das sepakan bola
      nak bagi kau chot?
      boleh, boleh blahhhh!!!

       
  5. daddyziyyad

    27/11/2013 at 4:34 pm

    amboiii…simpan dlm plastik…
    ni betul2 menghargai ..:)

     
    • t.a.t.a

      27/11/2013 at 5:57 pm

      plastik dan hadiah berwarna sama
      plastik disimpan letak dalam almari
      hadiah datang manyak jauh maa
      itu Korea mari, mesti mau betul² menghargai.

      🙂

       
  6. JunAina

    27/11/2013 at 4:40 pm

    Ahahah…pantun moden eh?

    Rezeki jangan di tolak, tarik je…

     
    • t.a.t.a

      27/11/2013 at 5:59 pm

      gendang gendut tali kecapi
      hadiah sudah diberi mesti disimpan rapi. 🙂

       
  7. sam banjamin

    27/11/2013 at 9:53 pm

    Merayau-rayau ke Bukit Mertajam,
    Bermudik kapal ke Pelabuhan Klang,
    “Sweet Talker” mulut ketika meminjam,
    Udah pinjam tak pandai nak pulang….

     
    • t.a.t.a

      29/11/2013 at 9:09 am

      Bermudik kapal ke Pelabuhan Klang
      Pergi mencari si kumpulan kelah
      Bukan tak ingat nak pulang,
      Tapi alaa faham-faham sudah lah.

       
  8. eita

    27/11/2013 at 10:02 pm

    walaupun akak kelas sastera..
    n sastera dapat A1….tapi bab pantun memang failed…hahahaha

    tima ksih daun keladi..
    kalau ada lebih bagi lah lagi….

    boleh ke gini…?kihkihkih

     
    • t.a.t.a

      29/11/2013 at 9:11 am

      terima kasih daun keladi
      sayangnya tak de lebih lagi
      cuma satu aje diberi
      khas sebagai pengganti diri

      hi hi hi hi hi

       
  9. Yunus Badawi

    28/11/2013 at 12:46 pm

    Nak kena komen dalam bentuk pantun ke?
    Ini yang saya tak suke

    Amacam? Kira oklah tu ya

     
    • t.a.t.a

      29/11/2013 at 9:14 am

      Pergi pasar hari Sabtu
      Pergi bersama Emak Adam itu
      Komen dalam bentuk pantun macam tu?
      Hmm.. kira ok dah la tu.

      hu hu hu hu..

       
  10. FAIRUS MAMAT

    28/11/2013 at 1:16 pm

    BUAH NAGA DI ATAS MEJA,
    DIMAKAN SEBIJI TERUS TERUJA,
    BUAT APA DISIMPAN SAJA,
    ELOK DIPAKAI PERGI KERJA.

     
    • t.a.t.a

      28/11/2013 at 1:53 pm

      Makan buah naga boleh teruja?
      Kalau saya jangan harap nya.
      Beg comel itu dibawa pergi kerja?
      Aduu haii.. sayang nya.

       
  11. cinta

    28/11/2013 at 1:49 pm

    sah sah melambung bil api bulanan
    lagipun letrik nak naik dah tahun depan
    beg lawa tu janganlah kau simpan
    boleh bwk ke pasar beli ikan

     
    • t.a.t.a

      28/11/2013 at 1:59 pm

      kalau tak dek periuk tu pun bil api memang menjulang tinggi
      dek penangan ps2, pc, tv dan lain-lain lagi
      beg lawa tu kau suruh aku bawak pergi beli-beli?
      tak nak la wei. plastik, kertas, guni ada banyak, boleh pakai lagi.

       
  12. elly

    28/11/2013 at 2:14 pm

    tata tercekik sebaldi gula
    amboi tata….kemain ko…..untung la

     
    • t.a.t.a

      29/11/2013 at 9:18 am

      sebaldi gula, memang banyak giler
      ape ke hey nya sampai banyak tu der?
      untung le dapat hadiah dari kekander
      tapi tak de ler semahei passport holder

      hik hik hik hik.

       
  13. Aziela

    28/11/2013 at 2:41 pm

    Masak nasi isi perut,
    Makan lauk di masak kakak,
    Kalau tak guna nanti mereput,
    Lebih baik sedekah kat akak..

    Hehehehehe

     
    • t.a.t.a

      29/11/2013 at 9:33 am

      Makan nasik kakak berlauk perut
      Sambil menonton rancangan bananana
      Memang tak guna dan takut juga mereput
      Tapi kalau bagi akak, yang lain macam mana?

       
  14. chot

    28/11/2013 at 5:29 pm

    *keras perut baca pantun dlm ni..hahaha

     
    • t.a.t.a

      29/11/2013 at 9:29 am

      bermain bercakaran bersama dalam dunia ini
      kisah Dedet dan Jack, si rakan seperjuangan
      keras perut baca pantun dalam ni?
      haa tu mesti penangan durian berlonggok-longgok, kan?

       
  15. azieazah

    28/11/2013 at 10:29 pm

    Tanam padi dalam periuk?
    Apa rasa apa cerita,
    Kalu saya pun pandai merajuk,
    Dah lama saya meroyan sama!

     
    • t.a.t.a

      29/11/2013 at 9:36 am

      Tanam padi dalam periuk
      Itu sepa dengan Nizam punya future plan
      Kalau akak pandai merajuk
      Alamak, mesti susah nak pujuk, kan?

       
  16. cik kakiketawe

    29/11/2013 at 12:56 pm

    hahahaha…haiyooo…kena berpantun kahh?
    ohh..memang lah sy tak pro…

    dua 3 kucing belari…
    lawa beg?

    #hahahaha…punca sy kena saman nanti merosak
    bahasa..serius tak pandai berpantun…

     
  17. CiKPuaNLawA

    29/11/2013 at 3:11 pm

    Yong….. ate teman ganti kan ole2 yang mike mintak tu ..dengan belanje makan ..?!.. ate mike mau ke idakk… teman lupa bebeno nak ngeposnye….

     
    • CiKPuaNLawA

      29/11/2013 at 3:14 pm

      dalam bentuk pantunnye..

      budak2 makan delima..
      makan delima tepi tangga
      maap kan teman tak anto muke punya
      teman ganti dengan belanja…?!…

      hehehehe

       
      • CiKPuaNLawA

        29/11/2013 at 3:15 pm

        silap bukan muke.. tapi mike …. 😉

         
      • t.a.t.a

        03/12/2013 at 1:26 pm

        komen sendiri, betulkan sendiri eh CPL. hahaha

        pasal ole² tu esok-esok ke, bebila ke, tak kisah.

         

Want to say something?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: