RSS

Sahaja aku..

20 Dec

..mengangkat hadas kecil kerana Allah Ta‘ala.

 

1. Ya Allah, cerahkan lah wajah ku ketika di Padang Mahsyar kelak.

2. Kau letakkan lah hisab di tangan kanan ku.

3. Jangan lah Kau letakkan hisab di tangan kiri ku.

4. Jauh kan lah aku dari panas matahari di Padang Mahsyar kelak.

5. Lancarkan lah perjalanan kaki ku ketika di titian sirat kelak.

6. Lancarkan lah perjalanan kaki ku ketika di titian sirat kelak.

 

Amin.

Advertisements
 
28 Comments

Posted by on 20/12/2013 in Categorized

 

28 responses to “Sahaja aku..

  1. ZonAku

    20/12/2013 at 9:30 am

    Amin.

     
  2. T3PCute

    20/12/2013 at 9:43 am

    Aminnnnn

     
  3. FAIRUS MAMAT

    20/12/2013 at 10:26 am

    AMIN.. AMIN YA RABBAL ALAMIN..

     
  4. arisha hoon

    20/12/2013 at 10:27 am

    amiiin….amiiin….semoga kiter semua dipermudahkan di sana kelak..dunia dunia jgk..akhirat jgn dilupa..peringatan utk yong jgk..

     
  5. Kak Zakie Purvit

    20/12/2013 at 10:46 am

    Dulu kita diajar niat utk berwudu’ begini kan, tapi sekarang anak-anak diajar disekolah nawaitu wudhuan lillahita’ala… (Sahaja aku berwudu’ kerana Allah Taala). Apa pun setiap anggota wudhu’ tetap sama dan niat satu utk bersuci menunaikan ibadah tak kira solat/memabca quran/tawaf dan sebagainya sama…

    Anggota ini akan menjadi saksi kelak…

     
    • t.a.t.a

      20/12/2013 at 11:16 am

      Betul tu kak. Tadi masa first google saya terjumpa niat yang baru. Aik? Salah ke niat aku selama ini? Risau dah hati. But then jumpa juga niat yang sama. Betul la niat saya selama ini.

       
  6. budak_shinchan

    20/12/2013 at 11:13 am

    doa masa amek air semayang ek.. ouhhh

     
    • t.a.t.a

      20/12/2013 at 11:17 am

      haah. dari masa di kolej dulu lagi ada orang beritahu pasal ni. tak ingat siapa. lepas tu terus amalkan.

       
  7. junai75

    20/12/2013 at 12:02 pm

    Itu juga yg saya belajar dgn ustaz di surau kampung dulu. Tempat akak tak ada sekolah agama dulu2 jadinya soal agama selain belajar kat sekolah ada ustaz yg mengajar di surau2. Rahun dengan tak je pon.

     
    • junai75

      20/12/2013 at 12:02 pm

      Typo lagi Rahun-Mahu…kejaq masa nak balik dah dekat pukoi doblas!

       
      • t.a.t.a

        20/12/2013 at 12:08 pm

        Jauh beza rahun dengan mahu kak? Hahaha.

         
  8. sylarius

    20/12/2013 at 12:02 pm

    Aminnnnnnn 🙂

    Berkenaan wuduk ni, ramai yang ambil ringan tentangnya. Misalnya, kerap kali juga saya terserempak dengan orang bersembang sewaktu mengangkat wuduk. Bukankah bercakap-cakap sewaktu mengambil wuduk tu adalah perkara yang makruh.

     
    • t.a.t.a

      20/12/2013 at 12:09 pm

      Itu satu. Antara lain nya nabi sendiri berpesan bila basuh kaki kita kena selati antara jari-jari kaki kita.

       
  9. ziemarziah

    20/12/2013 at 12:41 pm

    doa ketika berwuduk..benda2 yang selalu diambil mudah ni la yang membawa kepada kekusyukan kita beribadat..kan

     
  10. Yunus Badawi

    20/12/2013 at 3:05 pm

    amin. elok dibaca ketika berwudhu
    Ada lagi sambungan doa2 ini

     
    • t.a.t.a

      20/12/2013 at 3:50 pm

      En. YB. memang dibaca ketika wudhuk pun ni.

       
  11. Aziela

    20/12/2013 at 3:10 pm

    Amiin…… amiin…amiin…

     
  12. sudipvssenduk

    20/12/2013 at 3:39 pm

    serupa tapi tak sama..
    Alhamdulillah 🙂

     
    • t.a.t.a

      20/12/2013 at 3:51 pm

      Share la kak.

       
  13. McK

    20/12/2013 at 6:05 pm

    aaminn

     
  14. Cik Nur

    20/12/2013 at 11:46 pm

    Amen..!!

     
  15. nizam.ariff

    21/12/2013 at 1:49 am

    Amalan yg baik…!

     
  16. murni alfathunnisa

    21/12/2013 at 10:45 am

    Ameen.

     
  17. mp

    21/12/2013 at 12:20 pm

    Aminn…

     
  18. nang

    21/12/2013 at 1:16 pm

    amin 🙂

     
  19. azieazah

    21/12/2013 at 5:54 pm

    Ya. Itulah doa semasa mengambil wuduk, mengikut tertibnya. Terimakasih.

     
  20. tiha

    21/12/2013 at 6:09 pm

    aminn, bagus ni

     
  21. the malay male

    22/12/2013 at 12:36 pm

    amin

     

Want to say something?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: