RSS

Gangster auta.

10 Jan

Abang Jicky a.k.a Budak Gundut dah mula PASTI Isnin lepas. Hari ini (Jumaat) baru la hari pertama dia berjaya kami pujuk untuk pakai uniform. Hari Isnin sampai Khamis tak makan pujuk, dibantai nya pakai tshirt dengan seluar biasa aje.

Ini pun kami berjaya pujuk dengan “Esok abang pakai baju sekolah ya? Nanti babah belikan backhoe, mama belikan lori pasir, Acik Taa belikan menan. Nak tak?”

Ba. Ru. lah berjaya. 🙂

IMG_0867

Muka ala-ala bengis. Gangster kan?

 

Budak Gundut memang tak biasa pakai baju Melayu dari kecil. Dia tak suka. Entah spesies mana dia ni saya pun tak tahu. Tu yang lengan kena lipat tu.

Bila nenek pakai kan baju tadi dia terus cakap, “Nenek, hensem tak abang?”

Semua jawab, “Haa kan hensem tu. Mesti cikgu ingat eh budak baru mana ni?”

 

Uniform dah lepas. Lepas ni nak suruh dia pakai kopiah pulak. Yang itu saya tak tahu nak pujuk apa lagi. Tunggu aje la waktu nya.

 

p.s. Saya paksa dia posing masa turun kereta tadi, sebelum masuk sekolah.

p.s.s. Bag besar tu auta je lebih. Kat dalam tu cuma ada bekal nasi dengan nugget, napkin dengan baju tukar. Nanti lepas sekolah dia nak lepak rumah Mak Ngah dia.

 

Advertisements
 
38 Comments

Posted by on 10/01/2014 in Categorized

 

38 responses to “Gangster auta.

  1. Kak Zakie Purvit

    10/01/2014 at 10:24 am

    Kakak nak cakap dulu kegebusannya hero comel ni. Geramnya tengok pipi & tangan dia. Kalau gomol sedap ni. Gebus:)

    Nanti bila tengok semua kawan semua pakai kopiah dia akan ikut juga. Jgn paksa daripada dia menangis biar dululah..

     
    • t.a.t.a

      10/01/2014 at 10:29 am

      Saya akui kak dia memang degil. Dia jenis tak boleh dipaksa. Saya harap pun lambat laun dia akan pakai jugak la kopiah tu.

       
  2. smbotak

    10/01/2014 at 10:40 am

    dia ni jenis lelaki kental kot. tak mudah terpengaruh dengan `awek2 comel’ kat pasti tu…

     
    • t.a.t.a

      10/01/2014 at 2:12 pm

      hahahaha. tu aku belum pasti lagi la kepastiannya.

       
  3. FAIRUS MAMAT

    10/01/2014 at 11:44 am

    SEMOGA DIA RAJIN-RAJIN BELAJAU.. 🙂

     
    • t.a.t.a

      10/01/2014 at 2:13 pm

      InsyaAllah.

       
  4. ishy77

    10/01/2014 at 12:24 pm

    Wow. Abg jicky..ensem nyerrr.

     
    • t.a.t.a

      10/01/2014 at 2:13 pm

      🙂

       
  5. Dr Singa

    10/01/2014 at 12:30 pm

    cik ta belikan menan LEGO 3 kotak tau!!!

     
    • ZonAku

      10/01/2014 at 1:18 pm

      yeay!!!! sayang cik ta!

       
    • t.a.t.a

      10/01/2014 at 2:13 pm

      3 kotak?

      Gulp!!

       
  6. T3PCute

    10/01/2014 at 1:35 pm

    Lepas nie kena fikir menan apa nak beli 😉
    kadang2 budak2 bila dah tengok kekwn dia.. mudah terpengaruh juga.. tunggu jelah nanti..

    Dulu masa akak mengajar budak2 umur 8 thn BM, ada sorg nie bila time belajar bila suruh menulis tak pernah nak buat sebab lebih suka main menan.. satu hari tuh pujuk2 juga.. siap p puji kwn2 dia yg rajin menulis.. pastu puji2 dia juga.. akhirnya dia duduk juga menulis ngan kwn2 dia.. kdg2 pengaruh kwn2 pun mmg kuat untuk bolehkan dia berubah.. tapi kena pandai mengayat jugalah dan juga kena kuat sabar.. 😉

     
    • t.a.t.a

      10/01/2014 at 2:15 pm

      Betul kak. Sejak dia lahir, dengan dia la saya belajar bersabar dengan budak kecil. Dulu saya pernah jadi cikgu sekejap. Lepas tu bila orang tanya kenapa tak terus kan jadi cikgu, saya cakap saya tak boleh tahan sabar dengan karenah bebudak.

      Tapi dengan dia saya belajar sikit² sabar, belajar mendidik budak.

      Terima kasih abang sebab buat Cik Taa belajar sabar. 🙂

       
  7. Aisyah

    10/01/2014 at 1:49 pm

    Muka ada iras tata tak ni? akak nak imagine..tak ponoh tgk rupa tata..huhu..interframe le sekali dua..

     
    • t.a.t.a

      10/01/2014 at 2:12 pm

      Kak Yong, iras dari rupa chubby pipi dengan warna kulit je kot. Hahaha.

       
      • Aisyah

        10/01/2014 at 3:09 pm

        mcm tu tata kategori taff dan tan larr….haha

         
      • t.a.t.a

        10/01/2014 at 4:22 pm

        haah. haah.

        *angguk laju-laju.

         
  8. Aziela

    10/01/2014 at 2:52 pm

    Choooppp!!!! Dalam beg ada bekal…ada lampin? Masih pakai lampin ke budak gundut cemul gedebus nie Ta? Berapa umur dia?

     
    • t.a.t.a

      10/01/2014 at 4:17 pm

      4 tahun 4 bulan. Lampin untuk dijadikan lap peluh dia je. Pampers dah totally off.

       
  9. daddyziyyad

    10/01/2014 at 4:31 pm

    hahahaha.. 1st time pulak dgr budak tak mau pakai uniform…selalunya tak mau gi sekolah…

    motivasi terbaik utk si gundut supaya pakai kopiah? Umpan dia dgn set Cars..hahahaha

     
    • t.a.t.a

      13/01/2014 at 10:05 am

      Set cars? emm.. boleh jugak la.

       
  10. kniedaz

    10/01/2014 at 5:36 pm

    takmo pakai kopiah? Hantu Tok Mudim takut tak?

     
    • t.a.t.a

      13/01/2014 at 10:06 am

      Entah eh. Aku pun tak pasti dia takut hantu tak? tapi kalau tempat gelap minta teman on lampu pun dia terkial².

       
  11. whitecappuccino

    10/01/2014 at 7:40 pm

    hahaha..lucu betul dia…anak buah akak pun baru masuk PASTI…tapi dia excited sgt nk gi sekolah..tak sabar2 nk pakai uniform tu.

     
    • t.a.t.a

      13/01/2014 at 10:21 am

      kak yang ini excited tengok swing aje. bila masuk aje kawasan sekolah, mata dia terus tertancap kat swing.

       
  12. gadisBunga

    10/01/2014 at 11:16 pm

    bekal tu penting! beg besar tu la yg paling sesuai nak isi bekal. hihihi~

     
    • t.a.t.a

      13/01/2014 at 10:14 am

      bekal. air. memang penting! haha

       
  13. tiha

    11/01/2014 at 1:16 pm

    moga jadi anak solehin..aminn

     
    • t.a.t.a

      13/01/2014 at 10:16 am

      insyaAllah. thanks kak.

       
  14. Dee

    11/01/2014 at 5:31 pm

    dah besar anak tata..moga lepas ni dia steadylah..hero kenalah tjuk macho kan..hihihi..

     
    • t.a.t.a

      13/01/2014 at 10:18 am

      oh haah. aku belum ajar dia jadi macho lagi. hehe.

       
  15. jenanese

    12/01/2014 at 8:42 am

    perghhh..layan backhoe dengan lori pasir..memang manly!

     
  16. nang

    12/01/2014 at 6:50 pm

    muka abang sangat la gangster…nasib baik gangster cute, hahaha

     
  17. Henrietta Jose

    12/01/2014 at 10:49 pm

    Amboi comeinye dia….cik taa beli menan kat kita sekali bleh?nak doraemon.l.ekekeke….

     
    • t.a.t.a

      13/01/2014 at 10:20 am

      ok boleh. doraemon it is.

       
  18. lelakisemalam

    12/01/2014 at 11:38 pm

    budak lelaki la katakan…

     
  19. BUNDA

    13/01/2014 at 6:53 am

    Assalam…

    Salam ukhwah dari Bunda dan selamat hari isnin…

     
  20. sara

    14/01/2014 at 4:38 pm

    muka ganster
    tp leh cair ni awek tgok dia senyum

     

Want to say something?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: