RSS

WW: Pokok manggis depan rumah sudah mula berputik lagi.

09 Apr

IMG_20140323_170945

IMG_20140323_171010

IMG_20140323_170849

IMG_20140323_171105 IMG_20140323_171131

 

Advertisements
 
62 Comments

Posted by on 09/04/2014 in Categorized

 

62 responses to “WW: Pokok manggis depan rumah sudah mula berputik lagi.

  1. Tihara_HT (@TiharaSM)

    09/04/2014 at 10:27 am

    beso pokok manggis ni, pos lah kat akak bila berbuah nanti..
    akan kunantikan bungkusan manggis ini ndari dinda tata yang nun jauh di sana..
    mesti manggeh ni maneh macam tata..
    ihik

     
    • t.a.t.a

      09/04/2014 at 10:30 am

      Kak, ayat kau yg last tu aku tak tahu nak cakap apa.

      Hahaha.

       
  2. okje

    09/04/2014 at 10:48 am

    Teringat ada sorang blogger tu guna nama ni Tata…pokok manggis depan rumah kalau tak silap hehe…. Baru tau gitu rupanya buah manggis tumbuh!

     
    • Tihara_HT (@TiharaSM)

      09/04/2014 at 11:05 am

      haah, saya pernah masuk blog pokok manggis depan rumah tu kak okje.. 🙂
      **tolong reply bagi pihak tata

       
      • t.a.t.a

        10/04/2014 at 9:30 am

        Kak TAB, jawab kan bagi pihak saya tapi salah pulak tu jawapan nya. Mih heh heh heh.

         
    • t.a.t.a

      10/04/2014 at 9:30 am

      Kak okje. Saya tahu. Masa nak tulis tajuk entry ni pun teringat kat dia.

       
  3. Petak Bunga

    09/04/2014 at 11:26 am

    musim ke?
    fav ni..
    ore kelate panggil pokok se’to.
    (putih star..ungu)

     
    • t.a.t.a

      10/04/2014 at 9:31 am

      baru nak musim kot.

       
  4. Rai Ourkizuna

    09/04/2014 at 11:30 am

    lama gila kot tak makan manggis segar dari pokok.. cer bagi alamat rumah..hahaha…

     
    • t.a.t.a

      10/04/2014 at 9:31 am

      Kau nak datang bawak sekali kimchi kau eh. haha.

       
  5. Zakie Purvit

    09/04/2014 at 11:47 am

    Same with my hubby’s hometown tata. But wondering how MH370 already carried few tonne mangostine in the flight? Mentioned also it was from Johor. Melopong kakak mboco cerito iki.

     
    • t.a.t.a

      10/04/2014 at 9:32 am

      Kak, was it truly or just a speculation?

       
  6. kakcik

    09/04/2014 at 12:12 pm

    Teringat pada pokok manggil di belakang rumah di kampung sana…

     
    • t.a.t.a

      10/04/2014 at 9:32 am

      Ada lagi pokok nya kakcik?

       
  7. Shamsiah Abdul Rahman

    09/04/2014 at 1:05 pm

    Kat sini pun ada dah market jual buah manggis.. tapi semua dah lisut.

     
    • t.a.t.a

      10/04/2014 at 9:33 am

      Lisut? Dah lembik ke? Import dari mana tu?

       
  8. IdaShazana

    09/04/2014 at 1:10 pm

    sedapnya manggis… especially yg free

     
    • t.a.t.a

      10/04/2014 at 9:33 am

      Kak oii. Hahaha. Cantik ayat kau.

       
  9. ziyyad zayyan

    09/04/2014 at 2:04 pm

    1st time tgk putik manggis…
    selalu tgk manggis yg dah siap( color purple tu)

     
    • t.a.t.a

      10/04/2014 at 9:34 am

      Manggis yang dah siap?
      Awat tak cakap aje manggis yang dah masak?

      Haha.

       
  10. elly nadyra

    09/04/2014 at 2:15 pm

    baru nak berputik
    tapi dlm kapal terbang ada muatan buah manggis
    confuse!
    umah nenek aku pun byk ni
    wei amik la proses
    dari putik sampai jadi buah
    baru best!
    pastu buat entry

     
    • t.a.t.a

      10/04/2014 at 9:34 am

      Aku tak terpk la idea tu kak.
      Tapi kau pk sebab kau selalu buat macam tu kan?

      Okay. Okay. Will do.

       
  11. Tukg Padam Papan Putih Cute

    09/04/2014 at 2:22 pm

    makan manggis selang dengan durian..

    Dulu akak pernah beli buah manggis dalam tin.. product dr thailand.. terfikir gak.. pesal malaysia tak nak buat camtu.. senang nak export dan anytime boleh makan..

    oh ya buat agar2 manggis pun sodap 🙂

     
    • t.a.t.a

      10/04/2014 at 9:35 am

      Mana akak beli tu? Dah balik Msia masa tu?

      Saya pun tak tahu kak ada ayam seekor dalam tin.
      Tengok Chopped baru tahu. Huhu.

       
      • Tukg Padam Papan Putih Cute

        10/04/2014 at 10:34 am

        akak beli tuh masa kat UK.. kat mesia emmm tak pernah jumpa pun… product tuh dr thailand.. kalau p thailand ada kot..

         
  12. Dr Singa

    09/04/2014 at 2:32 pm

    kulit manggis pun dah ada khasiatnya..
    mahal lak tu..

     
    • t.a.t.a

      10/04/2014 at 9:35 am

      Mahal?
      Main campak² aje buang kalau dah habis makan.

       
  13. Aziela Azila

    09/04/2014 at 2:49 pm

    Bila dah masak, nak menjoloknya satu hal. Sampai lenguh bahu, sampai tergeliat leher menopang galah.

     
    • t.a.t.a

      10/04/2014 at 9:36 am

      Haah kak. Pastu yang duduk bawah sedap aje, jatuh terus ngap.
      Huhu.

       
  14. FAIRUS MAMAT

    09/04/2014 at 3:34 pm

    OK.. OK.. SAYA NAMPAK DENGAN JELAS.. NANTI DAH BERBUAH DAN MASAK, JANGAN LUPA POS LAJU.. 🙂

     
    • t.a.t.a

      10/04/2014 at 9:36 am

      Tak sempat laju buah dah busuk. Hehe.

       
  15. kniedaz

    09/04/2014 at 3:51 pm

    dulu kat umah mak ada pokok manggis tepi umah..jenuh makan manggis..la ni dah takde…dah kena tebang…dah lama tak makan manggis…

     
    • t.a.t.a

      10/04/2014 at 9:37 am

      Penang tak de manggis ke?

       
  16. ewanthology

    09/04/2014 at 6:55 pm

    kenyang makan manggis je la pas ni

     
    • t.a.t.a

      10/04/2014 at 9:37 am

      Diet nasi. Hehe.

       
  17. ishy77

    09/04/2014 at 7:31 pm

    jgn lupa panggel bila dah ranum nanti.kalo di Suruh panjat pun ku sudi :p

     
    • t.a.t.a

      10/04/2014 at 9:38 am

      Setakat panggil aje boleh.
      Gue wassap okay?

       
  18. budak_shinchan

    09/04/2014 at 9:27 pm

    shin suka manggis

     
    • t.a.t.a

      10/04/2014 at 9:38 am

      Suka tu suka bang shin, tapi tang nak kopek tu mesti bergetah tangan.

       
  19. syazana zainn

    09/04/2014 at 10:33 pm

    cool!
    i do love manggis ni
    satu beg plastik tu pun boleh habis kan hihi 😀

     
    • t.a.t.a

      10/04/2014 at 9:39 am

      Heh heh heh.
      Point taken.

       
  20. aiza mia

    10/04/2014 at 2:25 pm

    wah.. teruja tengok pokok tu.. kalau kat kampung ni memang tak sempat nak masak buah ni kat pokok dikerjakan dek saya.. hahaha..

     
    • t.a.t.a

      11/04/2014 at 9:30 am

      Kerjakan buah manggis mentah? Diapakan?

       
  21. alis

    10/04/2014 at 2:37 pm

    umah aku ada sepokok cikta. tapi x penah beria nengok putik manggis, tau2 dh jdik buah. musim kuini dan petai gak. ada 2 pokok petai x bertuan area jalan yg hari2 aku lalu, terliurnyaaaaa~!

    pokok petai ayah aku gak payah nk buah. blom rezeki kot kan.

     
    • t.a.t.a

      11/04/2014 at 9:31 am

      aku pun tak pernah perasan putik ni alis. tup-tup je dah jadi buah. pokok tu dah lama, tapi jarang buah. sekali buah, excited giler. macam salji turun di Malaysia pulak rasanya.

       
  22. eita

    10/04/2014 at 8:49 pm

    kat umah akak pun tengah lebat jugak berbunga..ada 2 pokok..kalau ada rezeki leh lah rasa…jangan cik papai kacau dah lah kan..

     
    • t.a.t.a

      11/04/2014 at 9:32 am

      Haa itu memang musuh no. 1 tu. Lagi satu dengan burung apa ntah. Memang ditarah habis.

       
  23. cikpuanlawa

    11/04/2014 at 9:28 am

    tata … dah masak ranum… bagi sebijik dua eyhh…

     
    • t.a.t.a

      11/04/2014 at 9:30 am

      InsyaAllah. Lepas tu makan dalam keta sambil bawak 60kmpj je tau.

       
  24. Tihara_HT (@TiharaSM)

    11/04/2014 at 12:43 pm

    tak abeh lagi ker juai putik manggeh?
    cepat la updet entry canggeh2 sket.. haha

     
  25. aby

    11/04/2014 at 6:54 pm

    salam tata ..
    angger wes mateng share la karo konco2 ..
    i can ask my farish to climb and plug the mangosteen..
    agak ea enek ke wong seng orak iso buka manggis ..

     
  26. muja

    12/04/2014 at 12:13 am

    lamanya tak makan manggis,, rindu lak,,, mengidam pun ada gak ni, 😥

     
  27. BUNDA

    12/04/2014 at 8:30 am

    Pokok manggis sekarang bukan macam zaman dulu… sekarang pokoknya rendah dan rendang..bolih jer di tanam walau kawasan tidak berapa luas…
    Kat rumah bapak bunda ada sepokok..

    Salam ziarah dan selamat berhujung minggu dari bunda..

     
  28. smbotak

    13/04/2014 at 12:08 am

    tips panjat pokok manggis untuk lelaki. jangan pakai baju atau seluar panjang, elok pakai short je. getah dia kalau kena… fuh, memang tak hilang!

     
  29. sudipvssenduk

    14/04/2014 at 10:14 am

    buah yang tak pernah menipu… dekat punggung tulis lima, isinya pun lima

     
  30. Henrietta Jose

    14/04/2014 at 10:41 am

    Byknye….fav rietta nie…tapi sekarang mampu tgk jerr larr…mhal sangat…

     
  31. JR

    14/04/2014 at 6:33 pm

    Teringat MH370…kononnya pesawat tu membawa bertan2 manggis utk dibawa ke China. Tak tau bagaimana nasib manggis tu bersama penumpang dan krunya, semoga semuanya selamat….

     
  32. ziemarziah

    17/04/2014 at 2:50 pm

    sedapnya manggis..last month balik kg tengok pokok manggis ada bunga gak..skang ni mesti tengah masak xde sape nak makan huhu

     
  33. suriaamanda

    17/04/2014 at 6:14 pm

    wah….bestnya…teringat zaman kecik2 dulu…

     
  34. cik kakiketawe

    17/04/2014 at 6:47 pm

    manggis..walaupun kulit mu purple melengit
    gua lagi suka buah durian yg berduri…
    k,bye…hahahaha

     
  35. sukma71

    18/04/2014 at 10:48 am

    my favourite buah manggis…

     
  36. Cik Nur

    25/04/2014 at 3:23 pm

    wahhh…!
    raya kot baru matang ni…
    sedap niiiii

     

Want to say something?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: