RSS

WW: Padang ragut.

16 Apr

IMG_0856

 

IMG_0854

 

IMG_0857

 

Aku halal kan apa yang engkau makan.

 

Lamb curry anyone?

 

 

Advertisements
 
72 Comments

Posted by on 16/04/2014 in Categorized

 

72 responses to “WW: Padang ragut.

  1. Dr Singa

    16/04/2014 at 9:01 am

    ok kan!!?
    tak payah tebas-tebas rumput!!

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 12:56 pm

      Tu baru lepas mesin setengah tu.

       
  2. hijrah

    16/04/2014 at 9:26 am

    gemuk2 lerrr.. wat kenduri aqiqah best nih kiki

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 12:56 pm

      Bulu je tebal tu. Cekeding aa bila buang bulu.

       
  3. cikpuanlawa

    16/04/2014 at 9:42 am

    lada tu kan..?!.. x pijar ke mulut kambing tu..?!

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 12:56 pm

      Tak la kot. Biasa je tengok.

       
  4. nizam.ariff

    16/04/2014 at 10:29 am

    Cili dah masuk… tinggal sumbat bawang putih bawang merah je lagi… hehehe
    Aku syak kambing tu nanti buasir sbb makan cili…

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 12:57 pm

      Lepas sumbat bawang semua lepas tu rebus? Haha.

       
  5. kakcik

    16/04/2014 at 10:35 am

    subur menghijau rumputnya…

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 12:57 pm

      Mmg cepat naik rumput tu kakcik.

       
  6. Tihara_HT (@TiharaSM)

    16/04/2014 at 10:38 am

    wah wah wah

    makin canggeh manggeh entry ko sekarang

    rumah dah macam kat new zeland dairy board

    buatlah popia kambing bertelur tata oiiii, hahak

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 12:58 pm

      kau la buat kak. aku tukang makan aje. hahaha.

       
      • Tihara_HT (@TiharaSM)

        17/04/2014 at 10:01 pm

        nanti aku buat banyak2

        nak jamu kambing2 ni makan

        bukan buat kat ko lah

        jangan nak perasan

         
      • t.a.t.a

        18/04/2014 at 9:56 am

        kak wei. nak jamu kambing-kambing tu semua kau kena jumpa tuannya dulu kan? so kena la jugak bayar tol pada tuan nya.

        bah hah hah hah.

         
  7. Zakie Purvit

    16/04/2014 at 10:58 am

    Tak apa bagi puas-puas makan agak dah gumuk-gumuk bolehlah buat lamb-chop!

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 12:58 pm

      One fine day kak.

       
  8. sudipvssenduk

    16/04/2014 at 11:41 am

    ko bagi dia makan, lepas tu dia bagi ko baja organik… adil bukan.

     
  9. Yunus Badawi

    16/04/2014 at 12:42 pm

    Nak join makan lamb curry

     
  10. Yunus Badawi

    16/04/2014 at 12:42 pm

    Buat BBQ pun sedap tu โ€ฆ.. ngeeee

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 12:58 pm

      Boleh.

       
  11. Aziela

    16/04/2014 at 12:46 pm

    Murni sungguh jiwa tata menghalalkan pokok cili tu. Insya Allah, kambing2 tu akan menghalalkan Tata buat kari pada dia nanti. Cicah roti arab atau naan… Makan dengan nasi beriyani lembut gebu berberas panjang…perghhh…slurp!

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 12:58 pm

      Hahaha kak harap nya la dia menghalalkan daging dia pada saya.

       
  12. Shamsiah Abdul Rahman

    16/04/2014 at 2:58 pm

    Kut nak kenduri nasi talam kambing.. jgn lupa jemput kami ya..

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 12:59 pm

      InsyaAllah. Sy jemput je, akak boleh balik Mesia ke?

       
  13. Henrietta Jose

    16/04/2014 at 3:27 pm

    eeeh…daun cili pown dorg makan?

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 12:59 pm

      Diorang? Sweet la akak ni. Makan kak. Tu dah licin dah tu.

       
  14. ujie

    16/04/2014 at 3:49 pm

    errr,,cili pun dia telan jugak ke? biar betul??

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 1:00 pm

      Betul la tu.

       
  15. kniedaz

    16/04/2014 at 4:21 pm

    lamb curry? sedap…nak sikit

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 1:00 pm

      Nanti aku wassap kau.

       
  16. okje

    16/04/2014 at 5:42 pm

    Hehe…..lagi sedap rasa dia dpd rumput tu hehe …tu yg togel jadinya tu

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 1:03 pm

      Merimbun tau daun-daun tu semua.

       
  17. azieazah

    16/04/2014 at 8:55 pm

    Cukup ker tu?

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 1:01 pm

      Apa nya cukup?

       
  18. aby

    16/04/2014 at 9:36 pm

    wahh ..
    esok mantu nay riko, bapak mu kenek ngawey geden2 ..
    okeh kambing utk disembeleh ..

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 1:02 pm

      mantu nay nyong, isek suie la kang. kambing ngeh pun agak eh wes arwah.

       
  19. Bin Mamat

    17/04/2014 at 1:05 am

    BAGI DIA MAKAN KASI GEMUK LAGI..PASTU KHATAM LE.. ๐Ÿ™‚

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 1:01 pm

      Cadang nya la.

       
  20. zonAku

    17/04/2014 at 8:11 am

    ok.. count me in ๐Ÿ™‚

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 1:03 pm

      Will do.

       
  21. 4feet8

    17/04/2014 at 9:19 am

    bulu dia kesatkan..?

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 1:03 pm

      tak pernah pegang.

       
  22. Tukg Padam Papan Putih Cute

    17/04/2014 at 11:54 am

    Kari kambing fav hubby akak… kalau duk NZ atau UK.. daging kambing diorg mmg best..

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 1:04 pm

      Malaysia’s mutton x sedap ke kak?

       
  23. Tinta Kibod

    17/04/2014 at 11:57 am

    nampak nau cili tu lg sedap drp pokok sebelah tu merimbun tp x berusik…

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 1:08 pm

      Ye la kot. Daun cili tu kan hijau sangat compared to rumput.

       
  24. koel ct

    17/04/2014 at 12:33 pm

    ala comey..

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 1:08 pm

      hahaha. comel le sangat.

       
  25. PakcikLie PCL

    17/04/2014 at 12:54 pm

    wow kari kambing… suka sangat !

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 1:07 pm

      Who doesn’t kan?

       
  26. ziemarziah

    17/04/2014 at 2:41 pm

    hahaha pokok apa yang dah gondol tu..kari kambing?errr i don like kambin!

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 6:14 pm

      Pokok cili la Zie. Tinggal buah sebiji tu aje. Hehe.

      Kambing sedap woh.

       
  27. Zakie Purvit

    17/04/2014 at 3:15 pm

    Pokok kunyit tu dia tak nak ragut pulak!

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 6:15 pm

      Kak, ia ragut pokok kunyit tu, la la tu jugak saya serampang ia.

       
  28. Nurul Hidayah

    17/04/2014 at 4:39 pm

    Buat lambchoppp.. uhh sedapp..
    *Salam kena…l datang dari blog PCL^^

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 6:15 pm

      Hai Nurul. Salam kenal juga. Thanks for dropping by.

       
  29. elly nadyra

    17/04/2014 at 5:27 pm

    i love lamb!
    panggang seko tata!

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 6:16 pm

      panggang dalam pemanggang ajaib nak?

       
  30. JR

    17/04/2014 at 5:29 pm

    Lapangan Terbang Chicago mulai tahun lepas telah menggunakan khidmat sekumpulan kambing biri-biri untuk membersihkan rumput lapangan terbang itu. Kata pengarahnya ia lebih praktikal, murah dan baik untuk alam sekitar. Entah bila KLIA nak implement idea ini???

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 6:17 pm

      JR, pi putrajaya lalu LDP tepi tu ada kambing pun dah kena gelak.

       
  31. suriaamanda

    17/04/2014 at 6:12 pm

    Kambing panggang la…best wooo….salam kenal..

     
    • t.a.t.a

      17/04/2014 at 6:17 pm

      Hai. Salam kenal juga. ๐Ÿ™‚

       
  32. cik kakiketawe

    17/04/2014 at 6:43 pm

    hahahahhaa..sorry gelak dulu kak…kihkih ๐Ÿ˜›
    bagus kambing ni…mohon dia buat selalu….

     
    • t.a.t.a

      18/04/2014 at 9:58 am

      buat selalu? penat la wei tanam pokok cili tu.

       
  33. mselim3

    18/04/2014 at 12:16 am

    Assalammualaikum…

    murni sungguh hati …. ziarah sini dan salam perkenalan.

    mselim3

     
  34. Ishy Angel

    18/04/2014 at 9:57 am

    kambing sape ni ta? montel nye..yummy!

     
    • t.a.t.a

      18/04/2014 at 9:58 am

      Kambing jiran sebelah. BG selalu pi sana semata nak tengok kambing ni.

       
      • Tihara_HT (@TiharaSM)

        18/04/2014 at 10:51 am

        ooo..kambing jiran sobolah ruponyo..peghasan
        aku gi bayo tol kat jiran ekau la yo

        melopeh tata..wakaka ๐Ÿ™‚

         
  35. Rai Ourkizuna

    18/04/2014 at 3:17 pm

    makan satu hal..jangan memerut kat situ sudah la.. (maklum la..makan cili..)hehehe..

     
  36. syazana zainn

    18/04/2014 at 8:42 pm

    gemok giler kambeng2 ni kak

    kambing golek pun sodap ni, mihmih :3

     
  37. Petak Bunga

    19/04/2014 at 8:37 pm

    Binatang ni halal dimakan..
    Org punya tak halal, tp mkn kita punya cam na?

     
  38. Cik Nur

    25/04/2014 at 3:20 pm

    F.O.C ni…hehehe

     

Want to say something?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: