RSS

Kebahagiaan itu pilihan kita.

21 Apr

Biar lah kita bahagia dengan cara kita.
Kebahagiaan itu ada dalam diri kita sendiri,
dan kita bina dengan izin Nya.
Orang lain tak kan ambil tahu,
sama ada kita bahagia atau derita.

Wallahu ‘alam.

 

 

Ya, saya pilih untuk bahagia.
Walaupun cara itu berlainan dengan cara biasa.
Tapi masih dengan cara yang diizin kan Nya.
Harap saya, dia, dan kami semua akan bahagia dengan cara ini.

 

 

 

InsyaAllah.

 

 

 

p.s A riddle for Black Monday. Konon la tu. :wink

p.s.s Jangan ada yang mengada sebut nama kuih cara, okay! 🙂

Advertisements
 
82 Comments

Posted by on 21/04/2014 in Categorized

 

82 responses to “Kebahagiaan itu pilihan kita.

  1. Rai Ourkizuna

    21/04/2014 at 9:40 am

    kenapa black monday?

     
    • t.a.t.a

      21/04/2014 at 10:51 am

      Entah. Kesian kan Monday tu. Tak pasal² dapat black.

       
  2. Dee

    21/04/2014 at 9:51 am

    Moga berbahagia ye..lama x dtg sini..winduuu..

     
    • t.a.t.a

      21/04/2014 at 11:20 am

      InsyaAllah. Thanks Dee.

      Lama sangat kot smp komen kau ni aku baru keluarkan dari spam comment.

       
  3. Aziela

    21/04/2014 at 10:00 am

    True. Lama dulu, ada seorang sahabat yang ikhlas memberi nasihat. Ada masa dan ketikanya, you have to be selfish. Tapi bila masa yang kita perlu pentingkan diri sendiri, adalah terpulang kepada wisdom diri sendiri untuk menaksirkannya.

    Err…. dah nak di’chop’ ke awak ni, Ta?

     
    • t.a.t.a

      21/04/2014 at 10:56 am

      InsyaAllah kak. Doakan yang terbaik untuk kita semua.

       
  4. Dr Singa

    21/04/2014 at 10:02 am

    hahhahaaa!!!

    kao mesti saspek akak dan dak elly kan!!!!!??

     
    • t.a.t.a

      21/04/2014 at 10:56 am

      Haah. tahu sangat korang-korang ni.

       
      • ellynadyra

        22/04/2014 at 9:22 pm

        Saspek?

         
      • t.a.t.a

        23/04/2014 at 9:14 am

        Iye, suspek korang akan cakap jugak hal kuih cara tu.

         
  5. alis

    21/04/2014 at 10:04 am

    yer, asalkan redha datang dari pihak yg wajib memberi redha saja. yang luar? abaikan. terpaksa abaikan kadang tuh. buat pening kepala.

     
    • t.a.t.a

      21/04/2014 at 10:57 am

      Redha dan ikhlas memang sangat perlu. Tapi sejauh mana kita betul² redha dan ikhlas, itu kena tanya diri sendiri.

       
  6. Mar Mansor

    21/04/2014 at 10:17 am

    semoga bahagia ye..bahagia itu milik kita

     
    • t.a.t.a

      21/04/2014 at 10:57 am

      InsyaAllah. Thanks.

       
  7. PakcikLie PCL

    21/04/2014 at 10:18 am

    ..carilah bahagia dlm diam sbb org diam selalu disegani, org yg x bnyk ckp akn selalu dikasihi sedangkan bala sering muncul akibat dari bicara.

     
    • t.a.t.a

      21/04/2014 at 11:15 am

      Setuju. Banyak cakap ni sebenarnya banyak juga mengumpul dosa-dosa kering. Tapi melainkan kita bercakap yang menuju ke arah kebaikan.

       
  8. FAIRUS MAMAT

    21/04/2014 at 10:31 am

    HARAPNYA KITA BERBAHAGIA DI DUNIA DAN DI AKHIRAT..

    PAGI TADI SARAPAN NASI LEMAK DAN KUIH CARA.. MEMANG CARALAH.. 😉

     
    • t.a.t.a

      21/04/2014 at 10:59 am

      InsyaAllah. Penting untuk kita bahagia dunia dan akhirat.

      Tahu dah korang ni. Mesti keluar punya nama kuih cara tu. Haha.

       
  9. Zakie Purvit

    21/04/2014 at 10:37 am

    Setiap kita memang ada cara sendiri utk mendapat/mencari/menilai kebahagiaan..

     
    • t.a.t.a

      21/04/2014 at 11:00 am

      Betul tu kan kak. Sebab setiap dari kita punya takdir yang berbeza.

       
  10. Cho Zila

    21/04/2014 at 10:47 am

    tentulah bahagia yang dicari… kekayaan bukan bahagiakan…

     
    • t.a.t.a

      21/04/2014 at 11:01 am

      Betul. Tapi sedikit kekayaan pun perlu juga untuk bahagia.

       
  11. kamsiah

    21/04/2014 at 10:59 am

    bahagia hanya dapat dirasai oleh empunya diri….org luar hanya pandai mentafsir dari pandangan mata kasar saja..

     
    • t.a.t.a

      21/04/2014 at 11:02 am

      Perlu belajar untuk tidak dengar dan tidak ambil peduli apa orang lain kata.

       
  12. kniedaz

    21/04/2014 at 11:14 am

    Memang bahagia ta…tapi dalam bahagia tu, ada gak derita..yang tu pun, hanya Dia, aku dan dia je yang tau

     
    • t.a.t.a

      21/04/2014 at 11:20 am

      betul Fida. mana ada benda yang perfect di dunia ini, kan?

       
  13. aiza mia

    21/04/2014 at 11:53 am

    saya bahagia dengan cara saya.. tapi pagi tadi tak rasa bahagia sebab jalan sesak teruk ya amat.. huhuhu..

     
    • t.a.t.a

      23/04/2014 at 9:14 am

      jalan raya sesak, sesiapa pun tak bahagia. huhu.

       
  14. JR

    21/04/2014 at 12:12 pm

    Semua orang mahu memilih bahagia tapi hanya sedikit yang puas hati dengan kualiti kebahagiaan milik mereka.. Seperti Allah sentiasa menduga kita belum mengizinkan sesuatu mimpi jadi kenyataan….

     
    • t.a.t.a

      21/04/2014 at 2:35 pm

      JR itu adalah kerana kita tak dapat apa yang kita nak. Pandangan kita tentang apa yang kita nak adalah berlainan dengan Dia. Ada masanya Dia tak akan bagi apa yang kita minta, tapi Dia akan bagi apa yang terbaik untuk kita.

       
  15. Tihara_HT (@TiharaSM)

    21/04/2014 at 12:32 pm

    masing-masing ada cara mencari kebahagiaannya sendiri,

    sebut kuih cara terus rasa nak ngidam

     
    • t.a.t.a

      21/04/2014 at 2:36 pm

      Buat kak. Pastu campak kat aku sket.

       
  16. nizam.ariff

    21/04/2014 at 12:58 pm

    Kalaulah bahagia itu kita boleh pilih semacam pilih kuih donut, alangkah bahagianya….

     
    • t.a.t.a

      21/04/2014 at 2:36 pm

      Aku nak donut yang disalut coklat yang ada nuts juga. Tapi boleh tak kalau donut tu zero calories?

       
      • nizam.ariff

        22/04/2014 at 10:32 pm

        Boleh…
        Lepas makan, pi la joging dalam 3 round padang…secara kolektifnya kalori akan zerorised…

         
      • t.a.t.a

        23/04/2014 at 9:15 am

        Kena lari jugak ke? Huhu.

         
  17. ujie

    21/04/2014 at 1:02 pm

    bahagia tu pada jiwa yg merasa, bkn pada mata orang yang melihat. jadi..berbahagialah walau dgn cara apa sekali (err..asal jgn yg diluar batas agama..hehe).

     
    • t.a.t.a

      21/04/2014 at 2:37 pm

      kak, confirm la mesti jangan di luar batas agama. kalau dah di luar itu bukan bahagia, itu menempah bala. huhu.

       
  18. koel ct

    21/04/2014 at 1:20 pm

    bahagianya dapat makan kuih cara..

     
    • t.a.t.a

      21/04/2014 at 2:37 pm

      tgk! dah pesan pun masih ada yang sebut juga. haish.

       
  19. 4feet8

    21/04/2014 at 1:47 pm

    penangan isnin..
    ta, g pesta buku tak..?

     
    • t.a.t.a

      21/04/2014 at 2:38 pm

      pesta buku mana?

       
  20. Nick

    21/04/2014 at 1:53 pm

    ye, saya pun pilih untuk bahagia jugak.
    bahagia bersama dia…kekekeke 🙂

     
    • t.a.t.a

      21/04/2014 at 2:38 pm

      yeah, good for you nick.
      semoga kau dan dia berbahagia di sini dan di sana kemudian.
      kau lelaki, kena adil tau!

       
  21. Petak Bunga

    21/04/2014 at 2:00 pm

    selalu nak fikir pandangan org..
    biar mulia dipandang allah..insyallah

     
    • t.a.t.a

      21/04/2014 at 2:39 pm

      InsyaAllah.

       
  22. Aisyah

    21/04/2014 at 2:27 pm

    wish you all the besstt tata …amiiinn

     
    • t.a.t.a

      21/04/2014 at 2:39 pm

      Thanks Kak Yong, you too all the best.
      All the best for the rest of us.

       
  23. Tinta Kibod

    21/04/2014 at 3:51 pm

    sangat deep…
    utk tata & dia…
    itu aje…

     
    • t.a.t.a

      23/04/2014 at 9:19 am

      yup. memang deep.

       
  24. sylarius

    21/04/2014 at 4:15 pm

    Mendalam sunggoh kata-kata hikmat ni. Ikut deifinisi bahagia cara orang lain tu yang kadang buatkan diri kita rasa tak bahagia dengan kehidupan diri sendiri. Lain orang lain cara kehidupannya.

     
    • t.a.t.a

      23/04/2014 at 9:21 am

      Aku faham maksud kau. Memang akan rasa kehidupan sendiri tidak bahagia jika dibandingkan dengan orang lain, tapi cepat² sedar kembali bahawa setiap dari kita bahagia dengan cara kita sendiri, dengan cara yang Dia dah sediakan.

       
  25. cikviva

    21/04/2014 at 4:38 pm

    smoga bahagia itu milik kamu…hihi

     
    • t.a.t.a

      23/04/2014 at 9:19 am

      insyaAllah. semoga ianya milik kamu juga CV.

       
  26. suriaamanda

    21/04/2014 at 4:39 pm

    Semoga berbahagia selalu hendaknya..SA dah lama tunggu kebahagiaan yang terlalu siukar bertandang….

     
    • t.a.t.a

      23/04/2014 at 9:22 am

      SA, mungkin kebahagiaan itu tidak bertandang dengan cara yang kita harapkan. Kan kadangkala Dia bagi kita apa yang kita perlukan, bukan apa yang kita minta.

       
  27. LydSunshine

    21/04/2014 at 5:15 pm

    kuih cara berlauk ke cara gula? Hijau ke kuning? Bagus tata. pilih la bahagia selagi berpeluang. Bahagia itu kita yang cari, Allah yang beri.

     
    • t.a.t.a

      23/04/2014 at 9:22 am

      Dua² jenis cara memang saya tak minat.

      InsyaAllah, thanks Lyd.

       
  28. ziyyad zayyan

    21/04/2014 at 5:22 pm

    yup
    Allah itu tak pernah zalim pada hamba2 NYA..
    kita aja yg menzalimi diri sendiri…cari jalan supaya rasa tak bahagia…lepas tu, salahkan tuhan

     
    • t.a.t.a

      23/04/2014 at 9:23 am

      aku suka ayat kau. betul tu doc. manusia bila susah suka salah tuhan.

       
  29. JuneAina

    21/04/2014 at 5:31 pm

    Akak juga bahagia dengan cara sendiri walaupun bagi org lain mungkin memandang sinis.

     
    • t.a.t.a

      21/04/2014 at 5:34 pm

      Saya faham perasaan akak. Cuma orang-orang yang pernah alami nasib yang sama sahaja akan faham apa yang senasib dengan nya hadapi.

       
  30. budak_shinchan

    21/04/2014 at 8:45 pm

    carilah bahagia bukan dari cara kita.. tp dari cara dan jalan yak di tetapkan dan di redhoi Allah.. #samasamamencuba

     
    • t.a.t.a

      23/04/2014 at 9:24 am

      hehe. thanks abg shin. semoga abg shin juga jumpa kebahagiaan yang dicari.

       
  31. gadisBunga

    21/04/2014 at 10:54 pm

    kite kene bina bahagia kita sendiri ta… aku sokong ko.

     
    • t.a.t.a

      23/04/2014 at 9:24 am

      thanks gB!

       
  32. zonAku

    22/04/2014 at 8:59 am

    yup.. bahagia itu pilihan kita….

     
    • t.a.t.a

      23/04/2014 at 9:24 am

      I really wish you will find your own too zona.

       
  33. hijrah

    22/04/2014 at 10:12 am

    teringat erti bahagia dlm kitab alhikam yg disyarahkan oleh dr.Zulkifli

     
    • t.a.t.a

      23/04/2014 at 9:25 am

      thanks kak. saya dah download video ni.

       
  34. Tukg Padam Papan Putih Cute

    22/04/2014 at 10:43 am

    Selalu black monday nie ada sale yang best kat us and uk.. 😉

     
    • t.a.t.a

      23/04/2014 at 9:16 am

      Yang itu bukan Black Friday ke kak?

       
      • Tukg Padam Papan Putih Cute

        25/04/2014 at 4:43 pm

        bukan.. yup black friday ada sale.. tapi isnin tuh sambung sale balik.. tapi namanya cyber monday… lupa lak.. selalu ingat black jek..

         
  35. sudipvssenduk

    22/04/2014 at 1:19 pm

    cuba kita mansuhkan hari Isnin… terus je Selasa. Ok tak?

     
    • t.a.t.a

      23/04/2014 at 9:17 am

      Tapi nanti Selasa pulak jadi Black Tuesday.

       
  36. aby

    22/04/2014 at 9:01 pm

    Black Monday!!!!
    sound’s like one political party Tag line ..
    dissatisfied due to accuses for Blackout incident ..
    he..he..
    apapun ..
    kebahagian tu satu yg subjektif ..
    masing2 ada cara sendiri dalam mencari kebahagian ..
    asalkan ngolek kebahagian dalam landasan syariat …
    tk ada salah nya ..

     
    • t.a.t.a

      23/04/2014 at 9:18 am

      kang, kebahagiaan di luar landasan syariat memang akan bahagia juga. tapi sekejap aje bahagia nya, dosa nya yang berpanjangan.

       
  37. Shamsiah Abdul Rahman

    22/04/2014 at 9:08 pm

    Jenuh scroll down.. ramainya la peminat..

    Semoga yg baik2 saja buat kalian.. Insya’Allah..

     
    • t.a.t.a

      23/04/2014 at 9:17 am

      InsyaAllah. Thanks kak.

       
  38. IdaShazana

    23/04/2014 at 8:10 am

    beno betul kata-kata tu. cara kita tak sama dengan cara orang lain. sob sob sob, tacing sungguh

     
    • t.a.t.a

      23/04/2014 at 9:17 am

      tacing eh? hahaha.

       
  39. okje

    23/04/2014 at 6:07 pm

    Nyong pun bahagia jugak…..walaupun eceh hey dak enek koyo kerjo dewek…..
    kadang tu terlupa vocab daaa……hehe

     

Want to say something?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: