RSS

WW: Predator and prey!

23 Apr
Kenduri kan arwah!

Kenduri kan arwah!

Advertisements
 
49 Comments

Posted by on 23/04/2014 in Categorized

 

49 responses to “WW: Predator and prey!

  1. zonAku

    23/04/2014 at 9:04 am

    kitaran alam…..

     
    • t.a.t.a

      23/04/2014 at 9:25 am

      kitaran alam tu sama tak dengan hukum karma?

       
  2. alis

    23/04/2014 at 9:15 am

    lipas tu kan??? one of my biggest phobia. urgh~!

     
    • t.a.t.a

      23/04/2014 at 9:18 am

      Sorry lis!

       
  3. ziemarziah

    23/04/2014 at 9:32 am

    tengok kaki dia bergerigi..sakit woo kalau kena

     
    • t.a.t.a

      25/04/2014 at 9:25 am

      Selalu ke encounter dengan cengkerik?

       
  4. nizam.ariff

    23/04/2014 at 9:42 am

    Cengkerik…
    Salah satu umpan memancing… salah satu makanan berprotin di Siam dan Vietnam…

     
    • t.a.t.a

      25/04/2014 at 9:28 am

      Considered as exotic food tak?

       
  5. Dr Singa

    23/04/2014 at 9:54 am

    lipas busuk!!

     
    • nizam.ariff

      23/04/2014 at 2:32 pm

      cengkerik la…cengkerik baik tau…

       
      • t.a.t.a

        25/04/2014 at 9:12 am

        Haah kan Zam. Macam Lucky Cricket dalam Mulan. Haha.

         
  6. Aziela

    23/04/2014 at 10:28 am

    Tak semestinya yang kecik selalu menjadi mangsa….

     
    • t.a.t.a

      25/04/2014 at 9:34 am

      Betul kak. Setuju. Dia itu Maha Adil.

       
  7. cikpuanlawa

    23/04/2014 at 11:12 am

    cantek gambar awak.. 🙂

     
    • t.a.t.a

      24/04/2014 at 10:18 am

      Thanks.

      🙂

       
  8. Tihara_HT (@TiharaSM)

    23/04/2014 at 11:24 am

    sedapnye kerepek cengkerik ni
    tata oii

    ( lawo gambo, handphone mahei yerk )

     
    • t.a.t.a

      24/04/2014 at 10:19 am

      Bukan seangkatan dengan yang RM33.10 la yang pastinya.

       
      • Tihara_HT (@TiharaSM)

        24/04/2014 at 1:24 pm

        tak sia-sia ko lunch megi,, hikhik

         
      • t.a.t.a

        25/04/2014 at 9:10 am

        Bah ahahahaa.. yo la tu kak.

         
  9. hazminhamudin

    23/04/2014 at 12:42 pm

    Kena serang ramai2 abis kalah. Kalau 1 by 1 belum tentu lagi tu kalah. Haha

     
    • t.a.t.a

      25/04/2014 at 9:31 am

      Kalau ikut logik memang akan kalah.

      Wei Min, mana pigi? Lama tak update blog.

       
  10. Rai Ourkizuna

    23/04/2014 at 3:51 pm

    pasaipa semua orang kata lipas.. cengkerik la tu.. haha..

    kecik tak semestinya lemah kan.. gajah pun kalah dengan semut.. lagi la kita manusia.. kena gigit semut dah melompat terkinja cam monyet..hihihi

     
    • t.a.t.a

      25/04/2014 at 9:33 am

      Haah kan Rai. Lagi-lagi semut api. Sampai bengkak-bengkak dibuatnya.

       
  11. sylarius

    23/04/2014 at 4:55 pm

    Macam kat channel Nat Geo Wild la pulak kan. hehe.

     
    • t.a.t.a

      25/04/2014 at 9:33 am

      Channel fav tu.

       
  12. juno

    23/04/2014 at 4:59 pm

    Bila tengok gambar secara automatik aku terus peluk diri sendiri. Refleks bila geli.

     
    • t.a.t.a

      25/04/2014 at 9:19 am

      Aku tak sangka pulak kau geli eh juno? Memang betul la tu, perempuan la tu. Hahaha.

      Kalau tu pun kau nak tacing, memang nak kena lempang.

      Bahahaha.

       
  13. kamsiah

    23/04/2014 at 5:00 pm

    si pinggang ramping sedang berpesta…

     
    • t.a.t.a

      25/04/2014 at 9:20 am

      pesta muda mudi kan kak? hehe.

       
  14. elly nadyra

    23/04/2014 at 5:47 pm

    goreng pun sedap
    apatah lagi buat kerabu
    ko makan la!
    eh kuburnya kat mana?

     
    • t.a.t.a

      24/04/2014 at 10:20 am

      Belum korek kubur lagi.

       
  15. okje

    23/04/2014 at 6:02 pm

    Hehe…..mangan gedi….mangan gedi…. kuwei semut seng mindulah uduk kuwey…

     
    • t.a.t.a

      25/04/2014 at 9:22 am

      Memang la kak. Angger nyong ye orak cukop. Mahu sak kilo kie.

       
      • okje

        28/04/2014 at 10:23 am

        hehe….pande jugak kuwey ngelakar yok…

         
  16. Tihara_HT (@TiharaSM)

    23/04/2014 at 6:48 pm

    krik krik krik krik..
    special effect untuk entry nih.

    haha

     
    • t.a.t.a

      25/04/2014 at 9:24 am

      Special effect? Thanks kak!
      Rajin eh kau ni buat kan untuk aku macam tu.

      Haha.

       
  17. budak_shinchan

    23/04/2014 at 8:02 pm

    geli.. nampak mmg kill! kill!

     
    • t.a.t.a

      25/04/2014 at 9:25 am

      Haa? Dan ke abg shin nak bunuh cengkerik tu?

       
  18. JR

    23/04/2014 at 8:53 pm

    Si-comel ni memang selalu digunakan untuk umpan memancing kerana ia paling disukai ikan…

     
    • t.a.t.a

      25/04/2014 at 9:33 am

      Bak kata Zam, tinggi protin sebab tu ikan suka.

       
  19. 4feet8

    24/04/2014 at 10:02 am

    aku pernah baca mana ntah, gatu isi perut lipas tu kena buang betul2, takut merayap dan bawa penyakit. maklumlah sedang dlm perut kita pun ada makhluk lain, inikan haiwn.. makhluk lain merujuk pada cacing etc

     
    • t.a.t.a

      25/04/2014 at 9:23 am

      Sebab tu depa kata lipas tu makhluk kotor kan?

       
  20. Tukg Padam Papan Putih Cute

    24/04/2014 at 11:18 am

    tetiba teringat cerita org dedulu suka cari belalang kunyit.. diorg bakar pastu mkn camtu jek.. sedap katanya.. sorry tak pernah try.. paling xsuka cengkerik.. kalau masuk rumah bingit 1 rumah jadinya.. confirm lepastu p cr ridsect sembur.. itu mmg confirm jd arwah..

     
    • t.a.t.a

      25/04/2014 at 9:27 am

      kak, saya pun masa kecil dulu pernah makan belalang kunyit bakar. main ramai-ramai dengan anak jiran-jiran, main dalam kebun, jumpa belalang kunyit yang gumuk, pi bakar. best jugak. ye la dulu masa kecil saya share kawan dengan abang. so semua nya jantan-jantan. tu yang berobosan mareng kebon. haha.

       
  21. Zakie Purvit

    24/04/2014 at 1:00 pm

    Allah itu adil setiap yg hidup ada rezekinya.
    Yg mati macam dia tu tak ada dakwa-dakwi tak macam kita..

     
    • t.a.t.a

      25/04/2014 at 9:24 am

      Betul kak. Setiap benda dan kehidupan, waima hama sekali pun dalam dunia ini, diciptakan dengan bertujuan.

       
  22. Ujie

    24/04/2014 at 1:05 pm

    Kenduri besar ni…tak cukup yg rewang! 😀

     
    • t.a.t.a

      25/04/2014 at 9:32 am

      Hahaha. Kena import kampung sebelah.

       
  23. Cik Nur

    25/04/2014 at 3:15 pm

    fuhhh….kecut jantung tgk natang ni..!

     

Want to say something?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: