RSS

Hari ini Jumaat! Bukan Isnin!

02 May

Bukan saya seorang sahaja yang fikir hari ini hari Isnin.

Semalam petang mak nak tempah mee kari. Mak tanya saya nak tak?

“Eh boleh la mak. Boleh buat buka pose esok.”

“Eh, esok Jumaat la.”

Adoiii…

 

 

Budak Gundut pun sama. Dia ingat hari ini hari Isnin bila pagi tadi dia tanya babah dia, “Mana baju sukan abang?”

Babah jawab, “Hari ini Jumaat. Baju sukan pakai hari Isnin.”

“Ooooo..”

 

Advertisements
 
41 Comments

Posted by on 02/05/2014 in Categorized

 

41 responses to “Hari ini Jumaat! Bukan Isnin!

  1. ziemarziah

    02/05/2014 at 12:59 pm

    hahaha tapi saya tetap ingat ari ni umaat & x sabar2 nak cuti esok

     
    • t.a.t.a

      03/05/2014 at 8:44 am

      Cuti Sabtu, best nya! Akak kerja Sabtu.

       
  2. ujie

    02/05/2014 at 1:21 pm

    tu la…akak pun pagi2 tadi ingat arini isnin, sbb smlm kan dah cuti. Tapi lps tu cpt ingat arini jumaat..yey!
    (mcm le akak keja kat luar ya.. hehee)

     
    • t.a.t.a

      03/05/2014 at 8:45 am

      Kau memang kak. Beria la cakap macam kerja di luar rumah. Huhu.

       
  3. elly nadyra

    02/05/2014 at 1:25 pm

    aku mmg ingat betul hari ni hari jumaat
    so tak de masalah

     
    • t.a.t.a

      03/05/2014 at 8:45 am

      Tahniah Elly. Nanti open table dengan Kak Ton ye?

       
  4. Tihara_HT (@TiharaSM)

    02/05/2014 at 2:25 pm

    kak Tihara pun alhamdulillah ingat hari ni akan jadi hari jumaat
    sebab malam tadi kau baca surah al kahfi…aamiin

     
    • t.a.t.a

      03/05/2014 at 8:46 am

      Alhamdulillah Kak Tiha ingat. Malam tadi memang saya ingat malam Jumaat, tapi pagi Jumaat tu tune nya lari jadi hari Isnin pula.

       
      • Tihara_HT (@TiharaSM)

        04/05/2014 at 10:07 am

        oo, tune ney melayu
        kuwey mangan opo dino jemuah
        dhadi dino senin?..

        hahak, ngomong jowo waei
        orak arek ney ngomong pahang weis

         
      • aby

        04/05/2014 at 8:52 pm

        tihara pun wong jowo jugak yor …

         
      • t.a.t.a

        05/05/2014 at 10:18 am

        K Tiha, kaie kang aby takon kaie. Kue pun uwong jowo yor?

         
  5. Aziela

    02/05/2014 at 2:48 pm

    Akak memang ingat Jumaat hari nie. Tenseion nak datang kerja sehari dan cuti kembali. Penat pergi balik melangkah negeri2 dalam masa 24 jam.

     
    • t.a.t.a

      03/05/2014 at 8:47 am

      Baca akak punya itinerary pun saya terasa kepenatan akak and family.

       
  6. LydSunshine

    02/05/2014 at 3:11 pm

    aku pon sama. semalam nak masak bubur kat luth, ayam aku bahagi 2 sebab satu bahagian nak masak ari semalam, satu lagi nak masak utk ‘esoknye’. sebab aku terasa mcm esoknya ari ahad. ternyata aku hanya syok sendiri di pagi khamis.

     
    • t.a.t.a

      03/05/2014 at 8:48 am

      Hahaha. Syok sendiri ya? Hmm. Kiranya pagi Jumaat tu pun aku tersyok sendiri jugak la sebab ingat hari Isnin.

       
  7. zonAku

    02/05/2014 at 3:41 pm

    aku x lupa sebab jeles semua famili aku cuti harini kecuali aku! hu~

     
    • t.a.t.a

      03/05/2014 at 8:48 am

      Depa ambil cuti direct ya. Awat kau tak cuti?

       
  8. sylarius

    02/05/2014 at 3:57 pm

    Sama la. Cuti pertengahan minggu ni buatkan kita tersilap hari. Semalam saya ingatkan semalam hari Sabtu. Hehe

     
    • t.a.t.a

      03/05/2014 at 8:49 am

      Betul tu. Alhamdulillah hari ini (Sabtu) tune aku dah betul balik.

       
  9. cikviva

    02/05/2014 at 4:11 pm

    boleh la puasa…bulan rejab ni..

     
    • t.a.t.a

      03/05/2014 at 8:49 am

      Betul. InsyaAllah.

       
  10. JR

    02/05/2014 at 9:50 pm

    Pak Lang tetap tak lupa hari ini hari Jumaat, kerana malam tadi di masjid ada baca Yasin dan hampir tengah malam tadi isteri siap peringatkan..”Malam ni malam Jumaat..”
    🙂

     
    • t.a.t.a

      03/05/2014 at 8:50 am

      Pak Lang!!! Otak saya masih suci okay?

      Huhu.

       
  11. kesoma.rai

    03/05/2014 at 1:09 am

    syukur hari ni jumaat..eh masa aku komen ni dah sabtu..hihihi

     
    • t.a.t.a

      03/05/2014 at 8:50 am

      Hahaha. Boleh la Rai.

       
  12. ziyyad zayyan

    03/05/2014 at 10:25 am

    YB aja yg peka dgn kedatangan sebenar hari Jumaat ( or malam Jumaat to be precise)…hahaha

     
    • t.a.t.a

      05/05/2014 at 11:30 am

      Hahahaha. Dah banyak diam aje YB skang ni. Sibuk kot?

       
  13. smbotak

    03/05/2014 at 1:50 pm

    aku setiap hari, hari sabtu sebab dah 2 minggu tak masuk ofis. hehehee…

     
  14. sepa

    03/05/2014 at 6:08 pm

    kadang-kadang, apabila hari cuti berada di pertengah minggu, dan pada hari cuti tersebut, dipenuhi dengan aktiviti yang menyamai aktiviti hari minggu, maka, seringkalila jugak kepala hotak kita keliru, esoknya dianggap sebagai hari isnin.

    salam.
    lama dah tak ke sini. apa khabar ko?.

    .

     
    • t.a.t.a

      05/05/2014 at 11:30 am

      Aku baik aje. Kau pun dah lama tak nampak online? Busy? Atau line kau masih teruk?

       
  15. kamsiah

    03/05/2014 at 9:07 pm

    oleh sbb khamis cuti…akak ingatkan ari ni anak2 dah sekolah,igtkan hari ahad hehe..

     
  16. Nick

    04/05/2014 at 9:24 am

    pagi ni tertukar pakai baju pengakap.
    tetiba cikgu kat sebelah rumah cakap.
    hari ni pkai baju batik la.
    mjr sempat tukar..naya p sek pkai bju pengakap sorang2..haha

     
    • t.a.t.a

      05/05/2014 at 11:32 am

      Hari Jumaat pakai batik?

       
  17. ewanthology

    04/05/2014 at 9:50 am

    masa sy baca entry ni dah hari ahad..esok isnin…huhu

     
    • t.a.t.a

      05/05/2014 at 11:31 am

      Bila sebut je Isnin, memang boleh buat kita jadi hilang mood terus kan?

       
  18. BUNDA

    04/05/2014 at 6:40 pm

    owh! ini sebab kes khamis aritu cuti lah ni… hehe..

     
  19. aby

    04/05/2014 at 8:56 pm

    salam tata ..
    wong lanang orak iso lali dino jumaah ..
    isuk2 solat suboh, imam wes mboco surah sajadah …
    surah seng dhowo ..
    kerep poso sunat senen yor ..

     
    • t.a.t.a

      05/05/2014 at 10:21 am

      senin kambek khemis. insyaAllah.

       
  20. Henrietta Jose

    06/05/2014 at 9:59 am

    Sama jerr anak buah ngn mak sedara dia…

     
  21. okje

    06/05/2014 at 2:18 pm

    Sebab cuti tgh minggu yeh…hehe podo kambek bojo ku …nde’eh pun kelalen hehe…. Kuey njegong kambek kakang ngey yo

     
  22. ellynadyra

    06/05/2014 at 2:56 pm

    Anak aku jadual pun salah

     

Want to say something?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: