RSS

Kalau takut baca lah doa.

24 Dec

Saya tertangkap perbualan dua beradik yang tinggal serumah dengan saya. Perbualan antara Abang Afiq dengan Abang Chi Chi aka Budak Gundut.

 

BG: Abang Afiq nak pergi mana?

AA: Nak pergi raya. Nak ikut? Jom!

BG: Tak nak la. Dah malam. Takut.. ada hantu!

AA: Kalau takut baca lah doa.

BG: Bismillahirrohmanirrohim. Allahumma barik lana…

 

Hmmm…

Advertisements
 
37 Comments

Posted by on 24/12/2013 in Categorized

 

37 responses to “Kalau takut baca lah doa.

  1. kakcik

    24/12/2013 at 10:34 am

    Semua dia taram doa makan ya… ๐Ÿ™‚

     
  2. ZonAku

    24/12/2013 at 10:37 am

    at least dia blh baca doa……. maybe bagi pihak hantu kot.

     
  3. Dr Singa

    24/12/2013 at 10:45 am

    Allah huma laka sumtu…

     
  4. alis

    24/12/2013 at 10:49 am

    ala leks ah brother.. acik ta kecik2 dulu pon fasih doa makan jer.. tak caya tnya nenek, ahaks!

     
  5. Kak Zakie Purvit

    24/12/2013 at 10:59 am

    Itulah doa yg dia tahu ye. Tak kisah janji dia tahu itu adalah doa.
    Yg mendengar kena ajar ni:)

     
    • t.a.t.a

      28/12/2013 at 9:33 am

      Hehe. Laa ni tengah ajar dia Fatihah.

       
  6. sudipvssenduk

    24/12/2013 at 11:07 am

    Alololo… comelnya dia.

     
  7. juliet

    24/12/2013 at 12:15 pm

    sekurang-kurangnya ada jugak doa yg dia ingat ๐Ÿ˜€

     
  8. FAIRUS MAMAT

    24/12/2013 at 1:01 pm

    DOA MAKAN PON OK APE.. ๐Ÿ™‚

     
  9. Yunus Badawi

    24/12/2013 at 1:02 pm

    dia nak makan hantu tu lah gamaknya โ€ฆโ€ฆ hehehe

     
  10. cinta

    24/12/2013 at 1:44 pm

    ha3. itu bacaan ank aku dalam solat. skang baru nk blajar al fatihah.

     
  11. nizam.ariff

    24/12/2013 at 1:51 pm

    Takpe..dia dah baca bismillah pun ok tu..hihihi

     
  12. Aziela

    24/12/2013 at 2:33 pm

    Itu dia bagi hint…nak keluar kena ada makan2…dia standby la doa makan tu…kaannnnnn?

     
    • t.a.t.a

      28/12/2013 at 9:34 am

      Hahaha takdo eh kak.

       
  13. PakcikLie PCL

    24/12/2013 at 3:05 pm

    salam singah , …yeah doa ni mesti ! ..ingat selalu haha.

     
  14. daddyziyyad

    24/12/2013 at 4:07 pm

    Hahahaha..

    Tapi…doa makan tu pun, kalau kita faham maksudnya, tetap kita meminta yg baik…minta jauh dari api neraka..minta berkati apa yg diberikan kpd kita…Jadi tak tertakluk hanya semata mata utk makan sahaja ๐Ÿ™‚

     
    • t.a.t.a

      28/12/2013 at 9:35 am

      Betul tu. Nephews yang lain yang dah besar bila baca doa ni mesti akan baca translationnya sekali. Kita yang dengar pun jadi faham dah.

       
  15. azieazah

    24/12/2013 at 8:55 pm

    Doa la jugak tuuuu

     
  16. Cik Nur

    24/12/2013 at 10:11 pm

    hehehe..bolehlah..asalkan doa .. ๐Ÿ™‚

     
  17. smbotak

    24/12/2013 at 10:55 pm

    kau kena ajar dia doa masuk tandas, sebab kat situ pun ada ramai setan berhimpit dalam tempat sempit…

     
  18. nang

    24/12/2013 at 11:51 pm

    hahaha, bagus….tu maknanya, doa makan sentiasa dalam kepala..hahaha

     
  19. kesoma

    25/12/2013 at 10:32 am

    haih.. kata nak pegi raya kan.. baca doa makan lah siap siap. hahaha

     
  20. murni alfathunnisa

    26/12/2013 at 1:05 am

    haha…yang penting doa ye…

     
  21. elly

    26/12/2013 at 10:09 am

    hahahhahahhaha bagus betul bacaan doa tuh…..apa kata nawaitu sauma

     
  22. kniedaz

    26/12/2013 at 12:53 pm

    hehehe…lepas ni acik dia kena la tolong ajar
    ^_^

     
    • t.a.t.a

      28/12/2013 at 9:35 am

      mesti la. hehe.

       
  23. arisha hoon

    26/12/2013 at 1:28 pm

    tata..amik mc ke?..suhh je umah..hee

     
    • t.a.t.a

      26/12/2013 at 2:56 pm

      Semalam je cuti. Hari ni dah kerja semula dah.

       
  24. hazminhamudin

    26/12/2013 at 3:02 pm

    Lepas tu dia terus makan ke apa?

     
    • t.a.t.a

      26/12/2013 at 3:06 pm

      Dia terus main.

      Eh wei lama tak nampak kau? Mana pigi?

       
  25. meza

    26/12/2013 at 3:34 pm

    skrg aku dh tau nape bg gelaran budak gundut. hahahaa!

    mkn, mkn, mkn!

     
    • t.a.t.a

      28/12/2013 at 9:36 am

      oh alahai comel nya kau za. tahniah sebab dah tahu. hehehe

       
  26. sara

    27/12/2013 at 10:03 am

    kecik2 semua ingat doa..
    dah tua ni tinggal doa makan je masih ingat. ruginya.

     
    • t.a.t.a

      28/12/2013 at 9:36 am

      betul. doa tidur pun saya dah lupa.

       
  27. aizamia3

    27/12/2013 at 12:30 pm

    doa pertama yang dia ingat hehehe..

     
  28. Seorang Blogger

    29/12/2013 at 10:57 am

    ha ha ha
    rase teringin nak jadi cikgu taska plak lps baca citer ni;-)

     
  29. eita

    01/01/2014 at 8:59 am

    bijok..bijok…agk2 nk ajak atu mkn sekli ke?

     

Want to say something?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: